MY BELOVED FOLLOWER (^__^)

Monday, March 30

CONTOH OBJEKTIF KAJIAN RBT3133 (PROPOSAL)

3.0 OBJEKTIF KAJIAN
Objektif kajian dibahagikan kepada dua iaitu objektif umum dan objektif khusus. Objektif umum lebih berbentuk matlamat kepada kajian. Sifat utama objektif khusus adalah boleh diukur. Selepas kajian ini selesai dijalankan, murid-murid diharap akan mencapai objektif berikut;
3.1 Objektif Umum
Menggunakan Doraemon Box dalam memperbaiki kaedah pengajaran dan pembelajaran guru dalam aktiviti amali penghasilan projek Tabung Penggera bagi mata pelajaran Reka Bentuk dan Teknologi murid tahun 5 Permata.
3.2 Objektif Khusus
Objektif kajian ini adalah seperti berikut;
i.                    Meningkatkan kemahiran menyusun alat tangan dalam kalangan murid tahun 5 Permata semasa aktiviti penghasilan projek Tabung Penggera dengan menggunakan Doraemon Box.
ii.                  Menjimatkan penggunaan masa untuk mengurusan alat tangan semasa kerja amali penghasilan projek Tabung Penggera dalam kalangan murid 5 Permata dengan menggunakan Doraemon Box.

iii.                Mengurangkan kadar kehilangan alat tangan semasa aktiviti amali penghasilan projek Tabung Penggera dalam kalangan murid 5 Permata dengan menggunakan Doraemon Box.